Ürün Kataloğu Çekimleri


Ürün kataloğu çekimleri firmaların ürün ve hizmetlerini basılı ya da online platformlarda sergilemek için yapılan fotoğraf çekim uygulamalarıdır. Ürünlerin satışını doğrudan etkileyen katalog çekimi önemli bir konudur ve iyi bir fotoğrafçıya, ekipmana, kompozisyona ve konsepte ihtiyacı vardır.

Ürün Kataloğu

Teknolojinin ve bilimin son yüzyıldaki hızlı ilerleyişi ürün pazarlama ve satış yöntemlerini de değiştirdi. Koca koca firmalar internet sitesi kurdular. İnternetten güvenli alış verişin önünün açılmasıyla geniş kitlelere ulaşmak isteyen ürün sahibi firmalar internet üzerinden ürünlerini pazarlamaya başladılar.

Ürünü pazarlamak için sadece ürünü anlatan yazılar yazmak yeterli olamazdı. Görsellik olmadan yazıyla anlatmak, bıkmadan yazıyı okuyan kişiler için bile yeterli olamazdı. Oysa bir fotoğraf ne de çok cümleyi tek başına kuruveriyor.

Profesyonel çekilmiş fotoğraf ürünün daha kolay satılmasında çok önemli rol oynar. Bunun farkında olan firmalar profesyonel ürün fotoğraflarını çektirmek için fotoğrafçılarla anlaşır. uygun ücretlerle yapılan fotoğraf çekimlerinin ardından ürünler, ürünleri anlatan yazılar ile ve profesyonel fotoğraflarla internet ortamına aktarılır.

Ürün fotoğrafçılığı internet’in yaygınlaşması bırakın ülke sınırlarını, aynı dili konuşan insan topluluklarını, evrensel sınırlara ulaşmasıyla gittikçe yaygınlaştı. Ürün sahibi firmalar ürünlerini en iyi şekilde anlatmak isterler, bu nedenle fotoğrafçılara ihtiyaç duyarlar. Profesyonel firmaların pazarlama için yaptığı en önemli yatırımlardan biri ürün ve katalog fotoğraf çekimidir.

Ürün katalog çekimi aslından bilişim çağı öncesinde de yapmakta olduğumuz rutinlerdendi. Geçmişte de ürünler için kataloglar hazırlanır, matbu forma bastırılırdı.

Sonuç olarak profestonel şekilde şekilmiş ürün resimleri müşterilere ulaşmak için çok önemlidir. Ürünün kaliteli ya da ucuz olması sanıldığı kadar önemli değildir. Önemli olan ürünün doğru bir biçimde anlatılması ve pazarlanmasıdır. Bunun da en kolay ve işlevsel yolu ürünün görselliğini ön plana çıkaracak katalog çekimidir.

Fotoğraf çekiminde en önemli unsur ışıktır. Işığın güzel ayarlanması, anlatmak istediğiniz kompozisyonu çok daha iyi anlaşılır hale getirir. Birden fazla ışık yukarıdan ve yandan ışık kullanımı fotoğrafın 3 boyutlu görüünmesini destekleyecektir.

Ürün kataloğu çekimlerinin her aşamasında son derece dikkatli olunmalıdır. Ürünün renklerinde, farklı ışıklarda çekilmesi ya da yanlış flaşların kullanılması sonucu sapmalar olabilir. Bu da özellikle e-ticaret sitelerinde müşterinin gördüğü üründen farklı bir renkte ürün almasına neden olur. Bu durum da hem prestij kaybı hem de iade işlemleri ile uğraşmak demektir. Bu nedenle ürünün rengini değiştirmeyecek ışık altında çekilmesi gerekir.

Bir diğer önemli unsur da fotoğraf makinesi sehpasıdır. Fotoğraf çekiminde en gerekli malzemedir. Ürün çekiminde kullanacağınız yüzey mat ya da parlak olabilir. Özellikle ekstra parlaklık isteyenler için parlak yüzey tercih edilebilir. Çekilecek ürünün yansımasını alt kısımda görmek için parlak yüzey kullanmak gereklidir.

Fon da işin önemli parçalarındandır. Gerek ışığın yansımasıyla kompozisyonu etkilemesi açısından önemlidir gerekse bir sonraki aşama olan fotoğrafın düzenlenmesi aşamasından fonun büyük kolaylıklar sağlaması açısından fon son derece önemlidir.

Sonraki aşamada fotoğrafı düzenlemek olacaktır. düzenleme aşamasında fotoğrafı yeniden kadrajlama, kontrast, ışık dengesini ayarlama gibi işlemler yapılabildiği gibi arka fonu tümden değiştirmek ya da filtreler uygulamak mümkün olacaktır.

Ürün kataloğu çekimlerinde arka plan tercihi çok önemlidir. Eğer bir konsept çekim yapılmıyorsa arka planın açık gri veya beyaz olması ürünü ön planda tutmak adına daha iyidir. Eğer arka plan beyaz istenmiyor ise diafram aracılığıyla arka fonu çok azda olsa flu yapmalıyız. Moda fotoğrafçısı ve yemek fotoğrafçıları özellikle bunu yapmalıdır.

Ürün çekiminde ışık kaynağı olmazsa olmaz temel elemanlardan birisidir. Ürüne derinlik vermek için en az 2 ışık kaynağı gereklidir. Küçük ürünleri daha yakından çekmek gereklidir. Bu gibi durumlarda daha yumuşak ışık kullanılmalıdır. Ürün çekim çadırı parlak ürünler için tercih edilmemelidir.

Ürün kataloğu çekimi hangi sektörlerde yapılır?

  • Moda ve tekstil sektörü katalog çekimi,
  • Takı ve mücevher katalog çekimi,
  • Çanta, ayakkabı ve diğer deri ürünleri katalog çekimi,
  • Kozmetik ürünler katalog çekimi,
  • Makina, endüstri ve mekan katalog çekimi,

Hemen her sektör için profesyonel fotoğraf çekimi yapılabilir, iyi ve ciddi reklam katalogları hazırlanabilir. Bu gibi reklam çalışmalarında fotoğrafçı başta olmak üzere ekibin tamamının yaptığı işte tecrübeli ve yetenekli olması gerekir.

Yaptığımız katalog çekimleriyle firma ve markaları olumlu yerlere taşıyor, perestijinizin daha da artmasına yardımcı oluruz.